lördag 13 juli 2013

V 36+6

Jag kämpar vidare, med tre tillägg. Ischias som gör att jag nästan ramlar ihop vid vissa steg. Min vad som krampar på nätterna är så stel och öm, så jag går som en stel pinne. Jag har fått sån värk (ledvärk) i båda benen så det är inte långt ifrån tårar. Jag lyckades få ner lilla M från övervåningen i morse, så maken (som gör ett hästjobb här hemma just nu) kan få lite sovmorgon. Men att lyfta upp henne nu är nästintill omöjligt. Så den där sovmorgonen lär inte bli så länge. I försig brukar jag må något bättre en kort period på fm, när kroppen kommit igång efter natten men samtidigt inte varit uppe alltför länge.

Men va fan, jag är ändå gravid. Jag är så grymt glad och tacksam för att vi ska få bli förälder en tredje gång. Det trodde jag aldrig! Fortfarande en väldigt overklig känsla!

Igår hade jag såna täta sammandragningar så jag/vi packade BB väskan. Det är lite tidigt än, så jag är inställd på denna kroppsliga besvären iallafall en vecka till. Men när man är mitt i dessa förvärkar, så tror man verkligen att det är på "G". Det stillade sig något på kvällen och jag kunde pusta ut. För jag är inte alls förberedd/uppvilad för en förlossning nu. Men har börjat vila mycket, då det tar enorma krafter med att ha så ont överallt.

BB väskan är packad:



Vi hoppas på att lilla M fortsätter sova hela nätter trots sin utvecklingsperiod med massa utbrott:


- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar