onsdag 10 juli 2013

V 36+3 och det närmar sig

Ligger i sängen men mensvärkar. Hela kroppen förbereder sig i för förlossningen.

Sen den dagen när jag hade grymma förvärkar och delar av slemproppen gick så satte kroppen verkligen igång på allvar. Innan dess mådde jag superbra!

Nu har jag kraftiga sammandragningar/förvärkar varje dag. Grym foglossning (men jag kan fortfarande gå (inte lyfta benen mer än små myrsteg dock), har svårt att sova (vända mig), ont i ryggslutet för minsta lilla och mycket mer flytningar än vanligt samt ilningar/tryck neråt som bara bevisar att huvudet trycker på. Vet inte om detta hör till men jag gråter varje dag för ingenting. Jag måste HA så mycket hormoner eller vara så skör just nu.

Jag vet dock att det här kan pågå ett tag, men räknar inte med att gå över tiden.....så 1 vecka och 3 dagar kvar:)

Tänk om vi ändå skulle gå över 2 veckor......då skulle jag bli chockad iallafall (eller rättare sagt, det skulle vara tufft). Men inget skulle förvåna mig då denna graviditet har varit total olik mina tidigare två (då de kom 11 och 14 dagar innan Bf).

Igår blev det bad i havet igen, när vi kom hem blev det även bad i vår lilla pool hemma för barnen:


- Postad från min iPhone

1 kommentar: