onsdag 17 april 2013

V. 24 +3 och boar för fullt!

Oj, oj, oj vad jag boar för tillfället. Det är inte så att jag möblerar om och köper massa saker. Nä, det är mest att få ordning på allt vi har. Färdigställa sånt som är på "to do" listan och det som ska göras innan "Toby" kommer till världen. Jag vet inte varför, men tror det är rätt vanligt.
 
Jag har en känsla att ju större jag blir, och ju närmare vi kommer 3 augusti desto mer kommer jag gå in i mig själv och då behöver jag bara vara utan en massa saker som vi behöver göra.

Det är en hel del saker vi ska göra, som blivit liggande. Men jag tar en sak i taget. Nu har vi rensat och rensat under flera månaders tid (och sålt), så det finns inte så mycket överflöd kvar här hemma. Vi har även megahögen med gamla papper som ska sorteras in i pärmar. Pärmarna ska i sin tur rensas på gammalt "skit". Säkerhetsgrindarna vid trappan ska upp. Det finns en kartong med foton etc. som ska ordningsställas (många års fotografier). Kontoret i allrummet på övervåningen ska få en liten avlastningsbänk. Färdigställa livförsäkring/testamente. Möblera om i skruttans rum. Sy drapperier till "walk in closet" och köpa två lampor dit. Lägga ut barnvagn och babyskyddet till försäljning (när nya vrålåket kommer om ca 2-3 veckor).

Sen i juli så blir det att packa BB väskan och fixa vaggan samt hitta plats och ta fram de få killkläder vi har till "Toby"<3!!
 
Tänk att vi ska få en sådanhär liten till.....har fortfarande svårt att tro på det!
  

1 kommentar: