lördag 16 februari 2013

V 15+6 och "ogravid"

Händer inte mycket nu (samtidigt som det gör det känns det som, dock inget som är intressant för bloggen).

Vi jobbar på med vår "walk in closet". På vardagarna blir det inget, hinns inte med. Så vi tar lite då och då på helgerna, när orken faller på. Övervåningen ser ff ut som hell, då allt som var i rummet ska hitta plats i våra stora garderober med snetak i vårt sovrum. Så det gäller att tänka till.

När det gäller graviditeten så känns det inte mycket. Illamåendet är sen ca 1-3 veckor "borta". Jag kräks inte längre, men har väldigt svårt med viss mat. Mitt luktsinne är enormt och jag är enormt känslig för matos. Jag känner inget i bebismagen, känns sådär "dött" igen. Inga fiskslag på 1-3 dagar, magen har inte växt och ingen växt värk -creepy! Men jag försöker inte tänka så mkt på det, utan har nedräkning till RUL. Vi hoppas såklart på att få se ett foster men just nu känns det så himla konstigt att det ska vara något därinne.

Jag hänger fast att brösten ömmar och jag har mkt huvudvärk och magen är ff helt galen toanödig hela tiden. Jag märker i oxå av foglossning när jag vart ute och gått en del eller burit tungt.

Häromdagen gick vi förbi en leksaksaffär, där de även hade barnvagnar. Så lilla M fick provligga en av de två syskonvagnar som fanns. Emmaljungas Monkey:


- Postad från min iPhone

1 kommentar: