fredag 28 december 2012

V 8+2 och svullen mage

Det var typ i går när jag var inklämd mellan två bilbarnstolar i vår lilla bil som jag kände det. Vi hade varit på kalas, skulle därefter vara barnvakt. För en kort stund var jag själv med alla tre bebisar i bilen. Jag satt mer eller mindre fast när minsta bebisens syrgas krånglade, och hon satt på passagerar platsen. Jag skulle försöka lirka mig fram.

Vad händer?

Jag känner att magen där nere vid busen tar emot. Först tänker jag att det är inbillning, men så är det inte. Har känt det fler gånger nu, när jag "sätter mig" i olika lägen. Läskigt, för tänk om det är något annat än livmodern. För jag har fortfarande svårt att tro på det, att vi är gravida.

Idag var det nog rekord med min svullna mage....vi har vart hos bästisen i nya lägenheten och ätit SÅ grym kyckling....den tog mig till skyarna fler gånger om. Så jag åt två lass......när vi kom hem, gick förbi spegeln så blev jag förstummad av det jag såg. Jag bokstavligen backade tillbaka och granskade min magprofil. Jag skoja inte om jag säger att det såg ut som när jag väntade lilla M i typ v. 25 eller nåt (observera då att jag ändå hade kräkt upp halva middagen i snön ute på parkeringen). Fy sören så svullen.....så nu verkar det börja. Svullen mage, hård mage och många fisar.

Gårdagens gäng:)


- Postad från min iPhone

2 kommentarer: