lördag 13 oktober 2012

Besöket hos Mediumet

Jag var hos Mediumet förra veckan. Hon är grym, det tåls att upprepas gång på gång. Det är dyrt men hon hjälper mig så mycket så vi har valt att prioritera detta.

Hon jobbar bl.a. med energier och jag känner hur hon har varit där och rensat. Det går inte att förklara med ord hur jag känner, men jag har ett annorlunda lugn. Jag har varit totalt energifattig och påväg neråt. Efter besöket har jag fått sån energi att jag studsar mellan väggarna (behöver jag säga att jag bara idag har tvättet flera maskiner, besök i simhallen, promenader, skrivit inbjudningskort, målat taklistor till garaget och bakat samtidigt som jag lyckats hålla bebisen vid gott humör). Det är inte sunt, jag måste lära mig att sätta stopp i tid. Som det ser ut nu så är allt svart eller vitt, finns ingen gråzon som de flesta har. Det finns inget lagom i mig, jag kör tills jag stupar.

Hon hjälper mig att förstå varför jag har sådan rastlös själ och varför jag är så splittrad. Varför mitt huvud vill uträtta saker medan min kropp vägrar. Hon förklarar vad kaoset i mitt huvud beror på. Hon får mig att förstå min envishet och "glöd". Nu kan jag även förstå varför jag egentligen vill ha saker och ting gjorda redan igår, min otålighet. Efter besöket börjar saker och ting falla på plats och jag känner för första gången ett lugn. Jag känner mig hoppfull att slippa fler terapi timmar för att förstå mig bättre, i försig tror jag på att man emellanåt ska gå och prata. Jag tror på att alla någon gång i livet behöver ventilera sig.

Jag har fler träffar bokade med henne. Jag måste göra jobbet själv men hon ger mig redskapen. Min första läxa har blivit att inte tänka och känna utan att bara göra, att leverera. Och vet ni, det har hjälp massa. Jag känner mig inte så förvirrad och upp & ner utan det känns lättare att uträtta saker.

Kvällen vi fiskade kräftor i somras:


- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar