tisdag 26 juni 2012

V 37+6

Det blev inget inlägg igår....dagen gick så fort. Skruttis ville sova hos farmor och farfar, älskling jobbade och jag flirta in mig till bästa kompis och hennes man på en liten roadtrip. Handlade lite smått och gott. På kvällen blev det hyrfilm -vi får passa på nu när man inte blir "störd" av en till liten familjemedlem. Vi får se hur länge skruttis vill vara hos farmor och farfar....jag tror hon tröttnat på att bebisen inte kommit:)

I gårkväll kom de regelbundna förvärkarna/sammandragningarnatillbaks och jag vaknade flera ggr i natt av molande värk i mage och rygg. Känns läskigt spännande:) Fick sms av äldsta syrran, hennes svägerska fick barn i natt. Dock hade det varit fullt på alla sjukhus i Sthlm i natt så de fick åka till ett sjukhus utanför länet. Jag hoppas att jag får föda på det sjukhus vi valt, men man får nog ändå vara förberedd på att det kan vara fullt och att man hänvisas vidare.

Jag sitter just nu och vilar lite på sjukhusets entré. Har precis varit på sista besöket hos sjukgymnasten, jag köpte med en stor tvål från Body Shop som jag vet hon tyckte om. Det var det minsta jag kunde göra med tanke på hur mycket hon hjälpt mig under mina 22 veckors besök hos henne. Jag är SÅ enormt glad över vilken hjälp jag fått under den här tiden och hon påminde mig om att hjälpen finns kvar om det behövs efter förlossningen.

Nä, nu ska jag gå ner lite på stan. Sen hem och plocka lite för ikväll vill jag iväg på resturang med älskling. Kanske blir den sista kvällen helt ensamma (på länge iallafall:)).

Dessa i tre storlekar för stora har jag fått använda sista dagarna pga mina svullna fötter. Tur att det regnat mycket så jag kan skylla på vädret:)


-Bloggat ifrån min Iphone.

2 kommentarer:

  1. :-)
    Jag som nästan trodde att bebisen hade kommit eftersom det blev tyst igår!
    Nu är det inte långt kvar ju!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad det är spännande nu att följa er. Det kan ju hända när som helst :). Jag hålelr tumamrna hela tiden!
    Mina fötter har svullnat rejält också så i helgen fick jag nog och åkte iväg för att hitta ett par bra skor och sprang på dessa
    http://www.crocs.se/crocs-springi-flat/11977,sv_SE,pd.html?cid=65L&intid=bhwomen3
    i Nacka Forum (vet ju inte riktigt vart ni bor men kanske finns i närheten av er)jag kan varmt rekomendera dom, är nog den skönaste skon jag någonsin haft. Lite dyr iof men helt klart värt pengarna :).

    SvaraRadera