fredag 22 juni 2012

V. 37+2 och slempropp

Nu är vi ett steg närmare förlossningen. Misstänker starkt att slemproppen, eller rättare sagt delar av den har kommit ut nu på em. Den gjorde det aldrig på skruttis så jag har inget att jämföra med. Självklart ringde jag systrarna för att höra deras erfarenhet och jag har självklart googlat runt.

Det fanns lite olika info på olika ställen. Men förlossningen kan komma igång allt från några timmar till några veckor efter den gått. Men vanligast var att den kommer igång inom 1-7 dagar. Fast vad som är riktigast vet jag inte, dock stod det överallt att det är ett tydligt tecken på att det närmar sig förlossningen och att det förbereder sig för fullt.

Jag tvingade älskling att kolla, men han är lugn som en filbunke. Jag är inte heller så orolig så länge värkarna håller sig borta.

Idag är det sju dagar kvar till om jag skulle föda i samma vecka som med skruttis, så kanske det kommer stämma in med att föda inom sju dagar för mig. Vi får se vad som händer för det kan ju faktiskt bara tiden utvisa.

Tidigare idag:



Just nu...vilar innan vi går över till grannarna för lite grillning:


-Bloggat ifrån min Iphone.

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande!
    Då hoppas vi på bebis inom det närmaste!
    Glad midsommar på dig!!
    / Linda i Skåne :-)

    SvaraRadera