måndag 19 augusti 2013

Dag 1 av 316

Start: 19 augusti 2013
(26 dagar efter förlossningen)
Vikt: 96.4kg

Målet: 1 juli 2014: bli så snygg, smal och stark som möjligt.
Vikt: 64 kg

Jag ska minska ca 32 kg på vågen. Det kan bli mindre, det kan bli mer. Det beror helt och hållet på hur min kropp agerar och reagerar på all träning.

Planering:
Färre kalorier in och mer energi ut. Enkel ekvation helt enkelt. Jag kommer testa mig fram vad som kommer fungera bäst för mig.

Då kroppen inte har återhämtat sig ännu efter förlossningen så startar jag i ena hörnan för att sen utöka intensiteten. Den stora utmaningen är att få in träningen i familjelivet. Med fokusering och prioritering blir det lättare att nå målet. När målet är nått kommer fokus att ändras till att bibehålla den nya kroppen.

Mina prioriteringar detta år:
1. Familjen
2. Viktnedgång
3. Träning

Hur då:
1. Familjen kommer i 1:a hand och jag kommer anpassa min mat och träning utifrån deras (barnens) mönster. Ska dock försöka få så mkt rutiner som möjligt (så gott det går med en 13 månaders och 1 månaders). Har alltid velat träna morgon, men inser att jag kommer få träna mkt kväll. Vill kunna umgås med vänner oxå. Så varför inte få in sånt och mixa ihop med familjelivet och träningen!

2. Minska kalorier
Hur: Planering är A och O. Planera veckomatsedel, storhandla 1 gång i veckan. Byta ut mycket till lätt och light (är inte förespråkare av detta, tar emot men det får bli så detta år). Smala efterrätter nån gång då och då. Inga förbud!

3. Träning:
24/7 -24/10 träna de inre magmusklerna/bäckenbotten

25/10 - 24/1 (-14) styrketräna (för att forma kroppen) och ev. Zumba samt simma (för skoj skull). Om detta blir på gym eller hemma (alt. både ock) har jag inte kommit fram till ännu.

25/1-24/4 (-14) utöka träning, ev träff med PT för att optimera min träning.

Styrka 4-5ggr/veckan och lågintensiva cardiopass 1-3ggr i veckan.

Jag börjar jobba i mars 2014 och får då lägga upp en ny plan och anpassa tider/dagar på nytt.

Mina absoluta mål:
Orka leka med barnen/aktiviteter
Bli en snygg fru
Passa/trivas i alla sorts kläder
Hälsosam

- Postad från min iPhone

1 kommentar:

  1. Hoppas det kommer gå bra för dig! Själv har jag faktiskt lyckats gå ner 15 kg sen i julas. Jag har ändrat på två saker. För det första byter jag ut 2/3 av lunch o middag (främst tar jag bort pasta, potatis etc) mot Haricot verts o sommargrönsaker (äter nästan ett kg frysta om dagen...). Lagar precis samma mat som innan (med vanlig grädde etc). Äter bara mindre mat o mer grönsaker (ej sallad, det håller jag mig inte mätt på). Äter onyttigheter också, men är inte alls lika sugen så det blir inte lika ofta.
    Sen dansar jag med barnen. I köket när jag lagar mat. Eller när som helst egentligen. Barnen (de är 1, 2 o 4 nu - i början dansade jag med lillan i bärsele) älskar det. Vi har jättekul! :) O kilona har bara försvunnit. Så skönt. O så enkelt!
    Lycka till med din viktresa! Jag håller tummarna! Kram från Hanna

    SvaraRadera