torsdag 15 augusti 2013

Crosstrainer....

Igår tränade jag på min crosstrainer för första gången. När vi köpte den så försökte jag, men magen tog i styret så det var bara att vänta. I förrgår körde jag igen, orkade med 3 minuter sen la jag av. Är nog lite mer sliten i kroppen än vad jag trott, kunde heller inte ställa in den på det lättaste programmet.

Idag fick jag broschyren till den, från tidigare ägaren. Men då står det inte hur man ställer in datorn, utan bara hur man skruvar ihop den:( Så nu måste jag besöka en Intersport affär innan jag vågar mig på denna igen:/ Men det gör inte så mycket, för min kropp behöver återhämta sig lite mer. Det är ju ändå bara 3 veckor sedan jag blev av med den gigantiska magen och alla delar i mig är fortfarande lösa.

Så till dess kör jag bäckenbottenövningar flera gånger om dagen, och vet ni...jag känner mig redan mycket starkare "där" än jag gjort på väldigt, väldigt länge!!

                                           *****************************

Till något helt annat, så efter ca två veckors sjukdom här hemma var vi igår på barnakuten med de två minsta. Det blev pencillin så förhoppningsvis vänder det snart. Om inte maken är bättre imorgon, så kommer även han besöka läkaren. Känns skönt att se ett slut på sjukdoms eländet nu!

Om vi ska gå in på något roligare, så har vi (jag) massa skoj inbokat framöver. Både dop, tjejmiddag, kräftskiva och födesledags/invigningsfest och såklart min födelsedagsmiddag....eller ska man säga tjejmiddag igen. Hoppas, hoppas verkligen inte min sömnbrist sätter stopp för något av detta. Tyvärr kommer vi troligen få ställa in lördagens födelsedagskalas x 2 pga sjukdom, men om jag ska vara ärlig så är det inget jag sörjer.....då vi fortfarande känns sköra och dåliga i familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar