söndag 25 augusti 2013

Ang målvikten 64kg

Jag måste ev. korrigera min vikt längre fram efter lite funderingar och påläsningar.

Som lättast har jag vägt ca 67 kg, efter gått på Viktväktarna som 19 åring. Jag hade även då som mål 64 kg, det är väl något visst med den summan som bitit sig fast i mig.

Då tränade jag inte mer än något Friskis pass här och där, samt simmade. Men det får man inga muskler av.

Mitt mål är att träna upp kroppen, det kommer få bli hårdträning (så gått det går med familjelivet). Jag vill forma kroppen, få synbara muskler (inte mycket, utan sådär lagom snyggt). Sen måste jag ha med mig att jag är snart 34 år, har fött 3 barn. Så drömmen om en 20 åringskropp måste jag ge upp snart:)

Iallafall, så min målvikt kanske får bli högre i slutändan. Min syster som är lika lång som mig väger idag 67-68kg. Hon tränar mycket och är både yoga instruktör och massageterapeuth. Med andra ord, rätt mkt muskler. Det var när vi diskuterade detta, som jag fick mig en liten aha upplevelse att muskler väger en del oxå (mkt påläst), och om jag ska börja träna och få mer muskler än jag någonsin haft så måste jag vara beredd på att inte bara glo på vågen.

Jag har kvar min målvikt på 64 kg, så får jag helt enkelt korrigera till våren. Målet är ju ändå 1 juli 2014. Fota och mäta var 4:e vecka:)


- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar