söndag 24 mars 2013

V 21 och vikten

Med två barn och hus, katt och kanin samt en graviditet så rusar verkligen tiden iväg. Skönt då jag längtar till förlossningen, men läskigt samtidigt.

Var på MVC i förr går, lyssnade på det perfekta lilla hjärtat med 156 slag/minut. Moderkakan i framvägg gör att jag ännu bara känner små fiskslag. Jag hade +4 kg sedan inskrivning, och har bestämt att det inte ska bli så mycket mer än så....förutom all vätska jag samlar på mig (det har redan börjat). Känner att det blir svårt att kontrollera denna:)

Men jag ska börja röra mig mer och äta sundare kost, inte banta eller så. Men enligt de modeller jag lärt mig sen tidigare. Typ blandning av Itrim och Viktväktarna. Det är absolut ingen fara då jag har så mycket överflöd och jag ska inte äta mindre kalorier än vad barnet och jag behöver, men inte mer heller.

Frukost, lunch, mellis, middag...thats it! Och en lagom portion....då funkar det. Blir jag sugen på kvällen = EN frukt!

Då var det bestämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar