tisdag 29 januari 2013

V.13+2 och hemkommen från gynakuten

Visserligen kom jag hem vid 05.00 tiden i morse, från gynakuten.

Toby lever och mår bra, han var livlig. Jag kände "hen" flera gånger på akuten igår, men inbillade mig att det var gaser för att vara beredd på att den inte levde. Är groggy idag, det är bara gröt uppe i huvudet.

Men just nu mår vi bra och det hoppas jag på att vi ska göra i 6 månader till.

Efter att blivit 400kr och fem timmars sömn fattigare så fick vi veta att min moderkaka ligger långt ner. Läkaren trodde det var anledningen till blödningen. För allt annat såg bra ut och inget missfall var på gång.

Just nu har jag lagt alla sommarplaner på is. Alla framtidsplaner är på is. Vi lever nu. Vi är en familj och vi är gravida, just nu. Det här kan vända, så vi avvaktar med drömmar och planering. En försvarsmekanism, tror inte det är så bra men jag behöver den nu.

- Postad från min iPhone

6 kommentarer:

  1. Skönt att allt trots allt såg bra ut och att det är ett litet liv där inne fortfarande. Massa kramar

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Puh vilken lättnad! Blev så ledsen för er skull när jag såg ditt förra inlägg. Skönt att det inte var så illa som det verkade. Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt att Toby mår bra. Hoppas du slipper fler blödningar.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Fy vilken natt, men himla skönt att allt såg bra ut!! Inga fler blödningar och konstigheter nu tack.
    massa kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken tur att jag inte hunnit titta in här innan. Nu kunde jag tack och lov läsa att allt är bra.
    Usch vilken mardröm du/ni måste gått igenom.
    Många kramar och hoppas på en bättre natt.
    Luiza

    SvaraRadera
  6. Så skönt allt är bra med Toby, så himla jobbigt det måste ha varit.
    Skickar en massa kramar

    Lillaunderbarn.blogg.se

    SvaraRadera