lördag 26 januari 2013

V. 12+6 och gamla magbilder med lilla M

Jag börjar förbereda mig på att det kan komma ett barn i augusti, även ifall jag har lång resa kvar till att förstå fullt ut. Det är som under alla mina graviditeter, jag kan pusta ut först när barnet är på utsidan. Jag kan komma på mig flera gånger med att vi avvaktar att köpa det och det till lilla M, jag har svårt att förstå att hon faktist är här hos oss nu. Att det är på riktigt.
 
 
Men iallafall, så kommer tankarna smygandes lite. Bl.a. när vi köpte den nya bilbarnstolen, då planerade vi faktiskt för ett babyskydd och hur det skulle få plats. Vi har börjat kika på syskonvagnar och varit runt i olika barnaffärer. Senast idag när vi planerade för vår "Walk in closet" så planerade var vi kan ha "Tobys" kläder (skruttan har valt arbetsnamnet Toby). Det är nog bra att vi börjar prata om det, fantisera om det för jag vill inte att det ska vara när skruttan föddes -att jag inte hängde med och förstod.

Om det nu blir som vi vill, med en bebis i augusti så har jag förstått att jag kommer vara totalt höggravid under sommaren. Jag som sagt att det är värsta tiden att föda på förlossningen under sommaren (vilket jag kunde intyga om i somras), om man inte gillar att ha vikarier förstås (vilket jag som kontroll människa inte tycker om).

Iallafall, så kollade jag på lite bilder om hur stor jag kan vara i sommar. Hur smidig jag kommer vara och hur mycket semesterresor vi kan planera in.

 I maj kommer jag ha denna kula:
 
 
Gravid i v. 36 med lilla M, så i början av juli 2013 kommer jag ha denna kula.
 
Så när det är dags, i början av augusti kommer jag vara gigantisk om jag ska följa mina tidigare graviditeter då jag får så himla stor mage (och vattenansamling ska vi inte prata om).

1 kommentar:

  1. Det är verkligen helt fantastiskt vännen! Får lite gåshud och blir alldeles varm i hjärtat - och så saknar jag min mage lite också. :)

    SvaraRadera