torsdag 10 januari 2013

V. 10+1 och mina åkommor

En lugn dag idag. Att bara må bra. Igår var det både sjukgymnast, styrelsemöte och blev sen liggandes i en grym yrsel.

Idag är jag och lilla M själva, tills skruttan kommer hem med skolbussen. Det är tomt, och vi tar det väldigt soft.

I natt drömde jag återigen en skum dröm, att jag fick chockrosa flytningar. Så skumt!

Jag och mannen i huset har diskuterat, tyckt olika och har nu kommit överens. Jobbigt men skönt med utrensning i det själsliga.

Jag försöker njuta av graviditeten. Vara i nuet och vara glad för att vi är gravida här och nu. Att det finns ett liv i mig och att det där inne börjar bli så stort att det börjar puta ut (nu även i luggande läge). Tog kort i morse....men är så blek att jag inte vill blända er:)

Mina "gravuditetsåkommor":
Illamående (periodvis under dan)
Kräks 1-3 gg/dag
Känslor utanpå
Gråter varje dag
Brösten ömmar/sticker i
Molande värk i magen
Lös i magen
Vissa dagar molande ryggvärk
Klåda på kroppen
Uppkörd i magen
Periodvis huvudvärk
Periodvis koma trötthet
Vaknar på natten och svårt att sova



- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar