måndag 20 augusti 2012

Vår morgon

Skruttis njuter av sin sista sommarlovsdag. Imorgon börjar vardagen för henne medan jag och Lilla M ska hitta egna rutiner. Älskling har jobbat sen en vecka tillbaka och det har varit rätt skönt. Fast jag har längtat efter honom varje dag så är det skönt att glida runt i sin egen takt.

Just nu äts frukost framför Lejonkungen och jag hoppas på att hinna med damsugning innan Lilla M vaknar.

Jag har nog missat att skriva ner att Lilla M har sen en vecka tillbaka gett oss riktiga leenden där hon ibland shiknar. Vi andra bara smälter, allt hon gör är så underbart. Allt från pruttande till spyor. Vi har slutat med alla magdroppar och bytt ut matersättningen till Sempers Lemonac. Det har hjälp enormt, inte alls mycket magont vilket är jätteskönt.


Jag verkligen älskar mina skruttor, även när det är kaos med allt vad det innebär. En hungrig baby, en halvt tonåring med egen viljor och själv har man varken duschat på mer än två dagar, sömnen är på efterkälken och maten har svalnat för länge sen. Men fasiken vad jag njuter av livet!!!!

- Postad från min iPhone

1 kommentar: