måndag 20 augusti 2012

Förberedelser inför hösten

Nu är kläder inhandlade till skruttan inför skolstarten...jag valde det enkla sättet att beställa på H&M webshop. Det var många år sedan jag handlade därifrån, men hjälp vad smidigt!
Fyndade även en Didriksson regnställ som är fodrat till senare höst och denna hittade jag på en fyndsajt på facebook.

Lilla M är även ställd på förskoleplats. Vi valde en privat Montessori skola, eftersom väntetiden är lång där så har vi även ställt henne i kommunala förskola....samma som skruttan hade. Vi var jättenöjda med denna. Problemet är bara att vi har flyttat ex antal km därifrån så det blir lite omständigare. De andra förskolor vi har i kommunen, i närheten där vi bor är inget jag hurrar för i dagsläget.

I övrigt så har vi kollat upp Lilla M`s babysim, det är samma simfröken som skruttan hade. Jag är så himla glad för det eftersom hon är grymt bra! I september börjar skruttans dans (street dans), det är bra för hon behöver röra på sig. Hon är inte alls överviktig eller så, men det är på tok för mycket tv tittande här hemma:) Vi kommer även köra gympa och dans på Friskis och svettis, det är jätteroligt att vi kan göra det tillsammans. Så får Lilla M egen kvalitetstid med pappsen.


Vår lilla skatt:

2 kommentarer: