måndag 13 augusti 2012

Läkarbesök -sköldkörteln

Träffade en supertrevligt och bra läkare idag. Fick förklarat för mig hur det fungerar med sköldkörteln, att det är tre "parametrar" som mäts. Två av dem (de viktigaste) låg bra till medan det hormonet som produceras från hjärnan till sköldkörteln låg för lågt (0.2) där referensområdet låg på 0.47-4.5. Så nu ska jag fortsätta att äta 100mg Levaxin.

Han tyckte att jag ev. kunde minska dosen något. Men med tanke på att jag ska minska i vikt så ville han avvakta då jag om jag ligger för lågt har lättare att gå upp i vikt.

Denna kropp ska minska..det tyckte även läkaren. Men det är första gången som jag hör en läkare säga det....trots flera år med infertilitet. Jag blev glad att han sa det han gjorde då jag får en extra motivation. Jag får även se att det ökar chansena att bli gravid igen.

95 kg kropp:)


- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar