lördag 28 juli 2012

Jag blir snart galen....

....av trötthet. Jag skäms, jag borde ju vara så lycklig och inte klaga nu när vi äntligen lyckades få barn igen.

Jag är lycklig och glad över Lilla M till 99%....men när jag inte får någon sömn blir jag nästintill galen. Alltså, jag skulle aldrig göra henne illa eller säga fula saker till henne. Utan känna en inte frustration. I natt väste jag lite snällt mellan tänderna...."lilla Donna, nu börjar mamma bli lite irriterande trött".

Men det hjälpte inte, så det var bara att ta ett djupt andetag och intala sig själv att jag kan sova på dan.

Jag har varit dålig på att vila när tillfälle ges de senaste dagarna. Istället har vi vart iväg på grejjer. Jag började märka tecken på dan idag när jag var iväg....när jag började tappa ord och sluddra när jag pratade. Fasiken...kom just på att räkningarna ska göras. Tänk att det kan vara så svårt att få sådana basic saker gjorda pga tidsbrist.

Btw, så igår när älskling började jobba vid fem på kvällen hade vi ett skrikmaraton i 2.5 timme. Middag hade jag och skruttan inte hunnit med. Så när lilla M hade kommit till ro strax efter åtta gjorde jag pannkakor. Lagom då ringde det på klockan och säljarna levererade nya dusch dörrarna. Vi hann sen precis äta klart och den lilla fick återigen ont i magen.

Kolikvaggade vagnen med foten...så fort jag slutade fick hon ont igen:


Det här skrikmaratonen blev för mycket för skruttan som nu började bli trött. Hon ringde pappa och grät i telefonen och beklagade sig över hur jobbig lillasyster var. Sen la hon sig i soffan på övervåningen gråtandes framför en film och jag hörde hur hon sjöng en mindre älskvärd sång om lillasyster.

När det lugnade sig på nedervåningen kilade jag upp och där låg hon helt slut efter allt skrik från den lille. Några minuter senare sov hon.

Mitt maraton fortsatte strax på nedervåningen. Jag lyckades få lilla M att sova vid elva fram till halv tre. Då kom älskling och vi hade lite mys....vilket inte alltid hinns med. Jag fick skrattanfall när han lyckades få bröstmjölk i munnen....skönt att få skratta i all trötthet.

Sen var det matdags igen och den lille hade svårt med magen efter det. Så för att inte trötta ut er, om jag inte redan har gjort det så förkortar jag natten. Jag har sovit 23.30-02.30, 4.00-5.30.....och de senaste tre timmarna har jag försökt få lilla M att sova. Dock krånglar magen återigen.

För att inte störa älskling så har vi flyttat in i lilla M's rum nu på morgonen. Jag la barnvagnsinsatsen i spjälsängen som har tassar under sig....blev kolikvaggad med foten medan jag formulerar detta inlägg.



Då det bara hjälpte korta stunder så ligger hon nu på mitt bröst och har precis somnat. Hungern river i min magen, men måste få sova så jag får ignorera smärtan.

Just nu:



Såhär brukar inte våra kvällar se ut, det är långt ifrån. Typan oxå att älskling jobbade ikväll/natt...vilket han heller inte brukar göra så ofta. Men , men det är bara att köpa läget.....och vet ni. Nu när jag fått skriva av mig och den lille snusar smackandes på nappen och ligger tungt på mitt bröst så känns det inte så farligt längre. Gud vad man kan älska denna unge!

Nä, nu ska jag sova. Ha en skön lördags morgon!

- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar