måndag 27 januari 2014

40 dagar sen sist

Jag lever och mår bra:) Hoppas det är bra med er!!

Julen firades som en Barn i Byllerbyn jul hos syster i deras nya stora hus. God (och mycket) mat och snacks. Inte förenligt med den kost jag ska äta.

MATEN & TRÄNINGEN
Hade mentalt ställt in mig på vad jag skulle äta, men det gick sådär. Den 25 december förlängde jag dock abonemanget hos mammafitness. Men blev inte mkt till registrering i deras program vilket resulterar i noll feedback. Tiden finns inte med de två små. Jag har ff tränat, inte 6 dagar i veckan men när det funkat. Har även vart och simmat med äldsta dottern några ggr i veckan och ökat barnvagnspromenaderna i det fina vädret.

Jag lärde mig MASSA under de första 5 veckorna. Den andra månaden var onödig, då jag ändå inte hann med. Det krävs MYCKET planering (och tid). Planering är A och O för viktminskning, men jag vill inte avsätta så mkt tid som krävdes för detta program (jag kan inte göra ngt halvdant, så antingen får jag in för 119% eller skiter i det). Så nu använder jag mig av en app, registrerar min mat (eller rättare sagt ska). Så jag använder mig av kalorier och fördelningen av protein, kolhydrat och fett. Så vet jag hur jag ska träna nu. Sen när jag behöver utvecklas inom träning blir det en PT (ej online). Men kommer nu fokusera på kosten, träningen får planeras in efter tid. Det är ju ändå så att kosten är 80% och träning 20% vid viktminskning:)

NYTT JOBB
Om lite mer än 1 månad kommer jag börja nytt jobb. Jag är så glad att jag pluggade några år på högskolan, så jag har den möjligheten. Så jag slutar på Försäkringskassan för att börja på socialförvaltningen på kommunen. Närheten till jobbet betyder så mycket. Vi slipper ha två bilar, vilket gör att vi kommer spara massa pengar (och tid som det tar med att underhålla ytterligare en bil). Istället för 3-4 mil till jobbet kommer jag nu ha 8km. Det är 300meter till förskolan från jobbet. Maken jobbar nästan på samma plats, som gör att vi kommer kunna luncha och träna ihop (och gå på samma julfest då vi kommer ha samma arbetsgivare). Sommartid, flextid och möjlighet att jobba hemifrån. Lönen blir bättre och jag får lära mig nya saker:)

HUR ÄR DET HEMMA?
Vi trivs som fisken i vattnet. Vi älskar det här livet. Minstingen är precis 6 månader och imorgon blir lilltjejen 1 år och 7 månader. Dem
är så coola. Det är så häftigt att även se moderskänslorna i vår 9 åring. Hon vill verkligen vårda och ta hand om (för att i andra sekund reta gallfeber på lilltjejen). Dynamiken i vår familj är helt fantastisk. Nackdelen är denna trötthet då sonen gärna äter mycket på natten.

Vi bor kvar i huset och kommer göra det i många år. I sommar kommer staket byggas, efter det är tomten klar (om några år ska vi fixa en gillestuga, inglasad altan). Inomhus blir det lite ommålning men i övrigt nöjda.

Vi kommer byta bil, till en större sjusitsig:) Lutar åt en Ford S Max.

Så vi njuter av livet, men har lite idéer framöver:) Bl.a. blir det en utomlandsresa nästa år. Längtar till värmen!

BILDBOMB:
Sonen:



Igår röjde jag i garaget så nu kommer vi åt vår rodd och crosstrainer:)



Dricker dessa spenatdrinkar på morgonen:) Älskar dem!



Monterade grinden på nedervåningen igår:



Drömmer om värmen:



Köpte denna Brio vagn i helgen för 600kr så sonen kan få sova ifred från syrran som gärna stör annars (kommer bli sov på förskolan vagn sen):



Vikt idag och mitt mål:)


Letar idéer till staket:



Vi försöker vara ute så mkt det går:



Så fort vi ska göra nåt, blir det MYCKET packning. Här ska vi till simhallen:)




Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar