torsdag 3 oktober 2013

Torsdag 3 oktober

Idag blir vår stora tjej 9 år. Det har vi firat med frukost på sängen och massa paket. Vi har som tradition att den som fyller år får bestämma middag, så idag blir det Thai.

Har haft 9 dagars dipp med kaloriintaget, men försöker fokusera på de 5 veckor som gick bra. Så nu är jag på banan igen. För att känna nån slags förändring så har jag börjat med powerwalks (med barnvagnen). Min kropp har inte fixat det tidigare.

Jag kör ff styrka 3 ggr/veckan (med undantag dessa 9 dagar då det bara blev 2 pass). Än så länge är det rätt basic program, men jag pressar mig varje gång....beviset är träningsvärken jag får varje gång:)

Det är så grymt skönt att ha hemmaträning. Nära till hands och det fungerar bra i vår vardag med 3 barn. Vi har även flyttat ut min crosstrainer och mannens roddmaskin ut i garaget (uppvärmt) så vi kan köra på där utan att störa sovande barn. Så kan man brassa på med massa musik:) Ska börja med det om ett par veckor när kroppen blivit starkare och bålen är mer tränad. Ska köpa hem lite vikter oxå, det behövs till nästa etapp. Fitnessboll har jag redan hemma.

När jag registrerar mina kalorier blir det svårt att få exakt (stapeln ska vara grön):



Morgonens myspys outfit:



- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar