onsdag 16 oktober 2013

Tidsbrist

Jag prenumererar på både Mama och Vi föräldrar, men jag har inte lyckats öppna en enda tidning sen minstingen kom för 2.5 månad sen.

Att ta en dusch varannan dag är överskattat...är glad om jag hinner och orkar med en var 3:e dag. Min gulliga A tappade upp ett bad häromdagen, tände ljus och tog barnen. Jag låg där och tillslut lyckades jag koppla av och sov väldigt gott den natten.

Välkommen till mitt liv just nu. Jag klagar inte, för jag älskar det...trots att jag kan gråta av ren utmattning och vilja dra täcket över huvudet pga ren och skär trötthet. Jag vill inte byta ut det, absolut inte.

När det är påfrestande, när yrseln får mig att tappa fotfästet, när känslan av att jag kvävs kommer, när jag bara vill öppna spritskåpet och få en rejäl tonårsfylla med dem bästa så tänker jag bara på hur fort den här tiden går. Snart är den borta och ungarna sitter där med sina kompisar och petar sig både här och där. Får panik av tanken, vilk stanna kvar i den här bubblan som jag lever i nu.

Som igår, tog jag minstingen i syskonvagnen. Vi tog ett varv i området, det var mörkt och jag hade kvar min pyjamas på mig....som jag har haft på mig hela dagen. Det var helt okej, pratade med grannen om det och det känns bra. Skyller på livet just nu och det är så befriande.

Dammet i hörnen är okej, den obäddade sängen är tillåten och de nedkräkta kläderna likaså. Till middag blir det matlådor som vi tillagade innan förlossningen. För våra små synkar aldrig varandra. Ska de inte äta så är det byte av blöja eller försök till att få dem att sova/ vila. Att leka kommer före tvätt av kläder och mys med maken lyser med sin frånvaro just nu. Det kommer i perioder det där, och det är barnen som styr. Har det varit bra nätter så blir det vuxen kärlek, om inte så avlöser vi varandra istället.

Just nu tillbringar vi dagarna i soffan, lillebror klistrad på mig. Inget annat duger för tillfället. Jag tackar gudarna för lekhörnan vi gjort i vardagsrummet då lilla N älskar den och har räddat många dagar.

Jag har inte tränat på 1 vecka. Jobbigt men inser att kroppen tar mer skada av den om jag just nu ska stressa in det i mina galna dagar. Jag får lägga mer fokus på maten istället och smyga in styrka i leken med barnen istället. Jag som precis skulle byta träningsövningar, men det kommer den dag då jag kan göra dessa. Har ju några månader på mig till vår vadslagning här hemma.

Lilla högen jag inte hunnit titta igenom:)


- Postad från min iPhone

1 kommentar:

  1. Att läsa tidningar och böcker är inget som hinns med eller prioriteras här heller. Och jag tycker det är rätt ok att det är så.

    www.mammatea.ss

    SvaraRadera