torsdag 31 oktober 2013

Familjehem...

Jag är ivrig person. Bestämmer jag något så vill jag det NU. Att bli familjehem och jourhem är något vi pratat om i många år. Men mer på allvar för 3-4 år sen när jag läste kriminologi. Nu har vi halvt bestämt att vi ska vänta ca 2 år och sen köra på detta.

Om jag hade fått bestämma, så skulle jag ringa kommunen IDAG (helst igår). Men måste inse till familjens bästa. Ungarna är fortfarande så små och vi måste skapa nya rutiner när jobbet drar igång. Sen så:)

Funderar lite på tillbehör för att vara familjehem.
Det kan handla om små barn, det kan handla om lite större.
De ska gärna inte vara i liknande ålder med de barn vi har.
Det som kommer bli aktuellt för oss är spädbarn eller mellan 4-10 år.

En större bil krävs. Men det hoppas jag vi kommer köpa innan.
Ev. ombyggnation av rum hemma.

Hoppas på en barnvagns promenad idag, men först dammsuga och baka:)


Tänk att få hjälpa till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar