torsdag 18 juli 2013

V 37+4 och MVC

Idag var jag på MVC, fick en vikarie som vart GRYMT bra! Synd att jag inte hade henne under hela graviditeten. Var faktiskt rätt glad att jag inte fick min som jag brukar ha:)

Jag fick en undersökning vilket visade att min tapp var mjuk, vilket innebär att det är på "G" men att den är bakåtriktad vilket innebär att det inte är på "G" nu.
 
Mitt SF mått var 37 och på diagrammet kunde man se hur det hade ökat rätt bra, så en remiss är skriven för tillväxtultraljud. I v. 32 fick jag göra ett tillväxtultraljud vilket visade på en vikt med +19% jämfört med "medel"...så den lär ju vara större nu:( Usch, vill inte det. Hon pratade om att man fick ta ställning isådantfall med en igångsättning....vilket jag INTE vill då den medicin de använder inte är bra någonstans. Vill varken riskera min eller lillebrors hälsa.....så vi får se hur det går. Mottagningen skulle ringa för en tid trodde hon då det är så tätt in på beräknad förlossning.
 
Övrigt så är nu alla våra fönster tvättade, all tvätt vikt och maken kämpar på bra ute i trädgården. Vi var iväg till hans bror med familj (och deras 3 månaders tjej). Sen åkte vi till stranden inte långt ifrån där de bor och familjen badade......jag ville så gärna men med tanke på att min slempropp har lossnat en del så rekommenderar man inte att bada i badhus/hav/sjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar