fredag 15 mars 2013

V 19+5 och fem dagar kvar till UL

Ni som följer mig vet att jag mår ju inte riktigt så bra under mina graviditeter. Men det slår mig vad vi faktiskt är med om mer och mer. Att vi faktiskt är gravida IGEN och att det skedde helt SPONTANT utan några som helst hjälpmedel.

Vi har varit gravida fyra gånger tidigare, som kom till spontant men de slutade alla i missfall. Jag har så svårt att förstå och få in att vi faktiskt snart går halvvägs in i graviditeten. Det är så galet och jag bär på en känsla av att allt bara är påhittat. När kommer dolda kameran fram?

Nu är magen så pass stor och hård att jag stöter i den både i människor och möbler, det påminner mig om vad jag faktiskt går och bär på. Tyvärr känner jag inte av den lille på samma sätt som mina tidgiare graviditeter då jag har moderkakan i framvägg. Så det är något jag längtar efter. Något annat jag drömmer om är förlossningen, jag tänker på det varje dag och längtar så in i bomben att få uppleva det igen.

På måndag, om tre dagar är det dags för vårt riktade ultraljud. Där de kommer mäta alla parametrar för translokationen som maken är bärare av. Jag utgår från att det ser bra ut eftersom det inte fanns några tecken på något annat på rutin ultraljudet.
 
Dessa kort togs förra graviditeten, alla test jag gjorde efter insättningen från 3:e IVF försöket och hur det där lilla strecket blev starkare och starkare för varje dag -lycka!


2 kommentarer:

  1. Det är verkligen häftigt att ni väntar en till!

    www.mammatea.se

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen mäktigt att ni väntar en liten till.
    Jag har också moderkakan i framvägg och kände inte rörelser förrän i v23. Det är verkligen jobbigt att inte känna rörelser. Hoppas du snart får känna det lilla livet.
    Kram Camilla

    SvaraRadera