måndag 7 januari 2013

V. 9+5 och bild

Tog kort häromdagen på min mage.....shit pommes frites. Det ser ut som när jag var gravid med Lilla M i typ vecka 17 eller nåt. SÅ svullen om magen, helt galet! Sen ligger jag ca +10 graviditetskilon jämfört med när jag väntade Lilla M. Så det bidrar nog också med sitt -tänkte visa bilden senare.

Googlade lite på hur pyret ser ut i magen nu.


I vecka 10 ser det ut såhär (bild lånad från babycenter):
Fakta:
Kallas nu foster!!
3 cm lång & 4 g.
Lever, njurar, tarmar, hjärna och lungor är fullt formde och fungerande
Livmodern = lika stor som en grapefrukt (vilket jag kan känna när jag ska huka mig)

Imorgon är det dags för mitt andra VUL -hoppas, hoppas det ser bra ut!!


2 kommentarer:

  1. Förstår vad du menar med magen ;) Min mage hann liksom inte riktigt återhämta sig mellan graviditeterna och några magmuskler att hålla tillbaka magen fanns inte. Tyckte magen växte snabbt i början men sen blev den inte större än första graviditen iaf.

    SvaraRadera
  2. Klart det kommer se bra ut imorron!! [Åh.. jag vill också vara gravid.. alla känslor kommer tillbaka när jag såg den där bilden och läste infotexten.. "lika stor som en grapefrukt" tufft! det går undan redan nu]
    kraam!

    SvaraRadera