fredag 11 januari 2013

V. 10+2 och vikten

Skulle väga mig förra veckan....batterierna på vågen tog slut. Jag undrar om det var något tecken eller så. Att jag inte ska väga mig under graviditeten. Jag tror dock inte det, för jag behöver ha koll på vad jag stoppar i mig -big time!!

Jag väger ca 10 kg mer vid invigningen jämfört med lilla M. Jag hann gå ner några kilo då jag var inskriven online med Viktväktarna (jag är den där typen som har svårt att gå ner i vikt på egen hand). Vi var även tre tjejer som träffades i vår viktklubb, vilket jag ska hänga med så snart vi drar igång efter julledigheten.

Jag har ett BMI på 32.8......gränsen för fetma går vid 30.0:(:(:(

Min BM sa att det är hälsosamt om jag skulle gå upp 5-6 kg. Det var tanken med lilla M oxå, istället blev det typ +15kg (ska kolla upp det där mer noga). Det spelar egentligen ingen roll, för det viktigaste är ändå att jag inte går upp för mkt denna gång. Vill inte äventyra något bara för att jag blir tjockare.

Nu under illamåendet så är jag inte hård mot mig själv. Jag äter det jag fixar att få i mig. Förhoppningsvis så är det inte så långt kvar. Med mina tidigare graviditeten slutade det i v. 18 och sist i v. 16. Så om någon månad eller så.

Olga Rönnberg la ut denna på FB, roligt att jämföra med:


- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar