tisdag 15 januari 2013

Branden i huset...

....vi är smått uppgivna. Idag har vi sanerat tvättstugan och det känns som det aldrig tar slut. Pulvret är precis överallt. Vi får skura varenda liten sak. Vi fick prioritera att tömma hela tvättstugan och koncentrera oss på golv, väggar och tak. A håller fortfarande på, men jag har däckat totalt.

Luften är så torr där och vi måste använda munskydd. Ögonen svider och det är torrt/skaver när man andas. Ska vara ofarligt men det är jobbigt.

Toan är full med saker, vi ser knappt golvet. Vi har tömt hallen för imorgon kommer de och installerar nya pannan, vilket tar hela dagen.

Även ifall jag känner mig uppgiven så känner jag samtidigt en djup tacksamhet över att det gick så bra och att alla befann sig där dem var när branden hade tagit fart. Hade det sett annorlunda ut hade huset brunnit.

Tacksam är kvällens ord!

- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar