söndag 2 december 2012

V 4+4 med spyor

Ja, då var det dags igen med illamående. Kände av lite igår och idag har det hållt i sig. Inte sådär att man blir illamående, utan ligger och pyr. Vi har letat och köpt en tvättmaskin idag, någonstans däremellan låste jag in mig på toa. Satte på vatten kranen och sen var det bara att välkomna upp halva lunchen.

På eftermiddagen blev det en påse i bilen. Så det är små attacker som infinner sig. Men mår mkt bättre nu på kvällen.

Med skruttan kom det inte förrän vecka 7, med lilla M kom det i v 6+2....och nu V4+4.

Har några milstolpar på vägen. Vi har tidigare fått missfall i v.5+1, 5+3, 6+1 och 6+3......det är något psykiskt med det där. Sen är det som de flesta andra. Vecka 12+0, KUB testet, ev. moderkaksprov, RUL och sen förlossningen. Jag hoppas så innerligt att busen vill stanna kvar hos oss och att han/hon är frisk.

Hädanefter kommer jag alltid ha en kräkpåse med mig vart jag än går. Fotot visar första kräkpåsen, men ägaren av den är väldigt glad:)):


- Postad från min iPhone

1 kommentar:

  1. Vill bara säga grattis! Har följt dig länge, men länge sen jag kommenterade. Vår stora tjej (snart 3.5 år) kom ju till via IVF. O sen kom nr två o tre tätt, bara sådär, som nu för er. Vi plussade med lilltjejen (som blir 7 månader idag!) när lillkillen var exakt 6 månader. Att ha barn så tätt är så klart en utmaning ibland, men det är också jättegivande! Det som var lite tungt ibland var förstås att vara gravid med en bebis (o en tvååring...), men man fixar det också. Hoppas verkligen att det går vägen för er även denna gång. Jag ska hålla mina tummar! :)

    Kram Hanna

    SvaraRadera