torsdag 11 oktober 2012

Babysim

Tänkte först svara på frågor jag fått om Lilla M tycker det är kul i badet. Igår var det andra gången vi var i simhallen och hon tycker det är roligt men läskigt när det skvätter upp vatten i ansiktet. Vi provade att dyka igår och hon reagerade inte mer än att hon gäspade efter. Jag har läst på lite om det här med dyk i vår babysim bok, där det står att man ska helst börja lära dem dyka innan 4 månaders ålder då de automatiskt stänger till i halsen. Dem har reflexen kvar, helst ska man gå varje vecka för att de ska få kontinuerligtet...men det har varit lite dåligt på den fronten. Första gången badade vi 20 minuter och igår blev det 30 minuter, längre än så blir det nog inte de första månaderna för hennes del. Jag tror det viktiga är att hon känner av att vi är lugna och trygga, annars blir nog hon orolig. Det var därför jag kände mig trygg att redan efter andra besöket i simhallen dyka med henne då vi gick många år på babysim med skruttan.


 
 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar