måndag 10 september 2012

Fler bebisar

Ni har nog inte missat det, men jag önskar och jag pratar varje dag med min figur (som andra skulle kalla Gud).

Jag pratar med "honom" om hur gärna jag vill ha fler barn. För det är så jädrans häftigt, trots att tröttheten mellanåt sprutar ut genom öronen.

Trots att jag inte skriver varje dag hur mitt barn är det sötaste och det bästa (vilket jag själv kan tycka är lite tröttsamt när man dag ut och dag in får läsa det på olika bloggar) så tycker jag självklart att mina barn är "Guds bästa".

Fler av denna sort tack (se kortet nedan)! Lika mycket som jag önskar fler barn, lika mycket håller jag distans till det. För det kanske inte fungerar, vi kanske hinner bli för gamla. Men några år till har vi att ge det en chans i allafall. Sen får tiden utvisa....



Jag har skrivit om det här förr, men det tåls att upprepas. För många år sen var jag hos ett Medium (som många av min familj och vänner varit hos, och mycket av det han sagt har stämt eller fallit ut). Han kunde se våra missfall och han kunde se en pojke som hette Nisse....min älskling har alltid velat ha en son som heter Nisse. Men iallafall så såg han antagligen min önskan om stor familj. Men sa att så kommer det inte bli. Vi kommer få två eller tre barn. Den tredje hänger på om ifall den där pojken "Nisse" hittar tillbaka till oss. Det han sa har hjälpt mig MÅNGA gånger i väntan på Lilla M som vi har idag efter många års väntan. Jag har även alltid haft en tro att det kommer en till, att skruttis skulle få ett syskon. Tills motsatsen är bevisad så kommer jag ha en tro att vi kommer få den där sonen som ska få heta Nisse. Han har redan en babyblå filt och ett randigt påslakan som väntar på honom. Så han är efterlängtad, men om han väljer oss igen....ja, det kan bara tiden utvisa.

Jag ska tillbaka till Mediumet i Stockholm i oktober, kanske jag ska fråga henne igen....eller om jag struntar i det.

- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar