fredag 3 augusti 2012

Ombytta roller

Här hemma är det jag som renoverar badrum och älskling tvättar och viker kläderna.

Nu är dusch dörrarna på plats och jag har lagt silikon i springan mellan kakel och duschdörr (se vänster bild). Vårt nästa projekt är att jag ska foga om golvet då det har blivit så fult. Efter det kommer jag avsluta det jag för tre år sen påbörjat...att måla "bort" den blå bården i blått, som dessutom blev fult när vi tog bort gamla duschkabinen (se kort till höger).

Jag tycker den var så ful så vi letade reda på en lämplig färg och började måla platta för platta. Vilket jobb det var, men nu är det dags att avsluta och göra klart.

Jag är jättenöjd med vårt hus....men badrummen med det vita traditionella kaklet och blå bården är jag (vi) så missnöjda med. Vi har länge pratat om att riva ut och göra nytt, men det kostar oxå. Under tiden kör vi på denna provisoriska lösningen:)

- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar