tisdag 24 juli 2012

Katten oxå

Katten fyllde år i juni...vi missade att fira honom, det är ju trafition att fira varandra här hemma. Vi tänder oxå ljus för de döda som skulle fylla år, sedan blåser bi ut ljuset utomhus. Jag kommer inte ens ihåg hur gammal katten är....jag tror det är 3 år.

Det är synd om han, jag har inte haft lika mycket tålamod med honom sen den lilla M kom till oss. Jag är glad att det är sommar då han oftast är ute....dag som natt. Han flyr gärna ut, tror han tycker lilla M luktar konstigt och bara är jobbig när hon skriker.

Jag ska jobba på att krama han mer....när han väl kommer. Om inte annat så får det bli mer sånt till hösten när han är mer inne.

Igår fick vi lite tid ihop på tomten...han sitter på sin favoritplats (en brunn):


- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar