lördag 21 juli 2012

Dagen

Älskling åkte "tidigt" till bästa kompis för att hjälpa dem att byta fasad idag. Själv är jag hemma med en febrig stortjej och en orolig lilltjej. Vi har inte ens tagit oss upp från soffan idag och till middag blir det blåbärspaj, det säger nog allt om vår ork idag.

Kollade mina foton i telefonen och insåg att jag i stort sett bara har bilder på barnen. Är jag på väg att bli en sådan där i mina ögon "jobbig"person som bara lever sitt liv genom barnen eller är det bara en fas i livet. Jag hoppas på det sistnämnda. Jag älskar mina barn och jag älskar verkligen allt det har att göra med den lilles alla "krav". Men för det vill jag ha ett liv där jag kan vara fru, syster, dotter och kompis...ja, ni förstår säkert. Jag vill inte tappa bort mig själv och "bara" vara mamma....även ifall det just nu känns ofrånkomligt en period framöver.

Jag hittade iallafall ett kort som inte är på barnen i telefonen. Hit ska mina föräldrar flytta om ett år. Några meter från havet, underbar solnedgång och festlokal med bastu och brygga (som jag har bokat till min 35 års dag om några år:)):


- Postad från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar