torsdag 28 juni 2012

Nu är vi äntligen fyra!!

Jag hade ju tänkt blogga lite under förlossningen....men det gick så sjukt fort så det blev inget av det. Så nu försöker jag återminnas allt som hände....så får jag skriva mer om det senare.

Vi var inskrivna vid 18 tiden, jag fick första tabletten vid 19 tiden och lilltjejen föddes 00.01 med segerhuva....de var alla så exalterade över det då det tydligen är väldigt ovanligt (fostersäcken var kvar på barnet....vilket enligt gammal sed bringar tur).

Hon var 52 cm lång och vägde 4020g. Föddes i v 38+1. Nyckelbenet var brutet men annars mår hon väldigt bra.

En helt underbar känsla har infunnit sig -helt crazy!



-Bloggat ifrån min Iphone.

16 kommentarer:

  1. Grattis grattis grattis!

    SvaraRadera
  2. Ett jättestort grattis till er alla 4! Vilken snabb förlossning.

    Välkommen till världen lilla gumman!

    SvaraRadera
  3. Åhh, GRATTIS!!!!!!!
    Vad kul! Å skönt att allting gick bra (bortsett från nyckelbenet då) :-D
    Vilka fina små händer!
    Längtar ännu mer till augusti nu :-)

    Grattis igen!!

    SvaraRadera
  4. Världens största grattis till er alla! Ha en fortsatt underbar framtid!! Kram från oss 4!!

    SvaraRadera
  5. Åh stort grattis till lillasyster!!!
    Kram Linda i Skåne

    SvaraRadera
  6. Underbart! Gåshud big time här! Stort grattis och BRA jobbat!! Kramar till hela familjen

    SvaraRadera
  7. Så underbart att allt gått bra och att ni blivit fyra i familjen! Nu börjar resten av livet ;-) Stort grattis och många kramar!

    SvaraRadera
  8. Å vad underbart! Stort grattis!

    SvaraRadera
  9. Enormt, stort grattis till er!!!!!
    Jag finner inga ord.
    Trodde inte jag skulle skriva detta, men jag är faktiskt avundsjuk [redan, liksom]på den där känslan som infinner sig strax efter en förlossning.

    Massa kramar från oss.

    SvaraRadera
  10. Åh vad roligt! Jättegrattis! Många kramar!

    SvaraRadera
  11. Massa grattis och vad skönt att allt har gått bra! :) Kram

    SvaraRadera
  12. Wow Grattis!!!!!!! Skönt att allt gick så fort :-)
    Segerhuva vilket kul namn det har jag aldrig hört men det låter ju som en toppen start i livet :-)

    SvaraRadera
  13. Åh men grattis!Hoppas ni alla mår bra. Känns som att det gick "relativt" fort, precis så ja önskar det kommer göra för oss.
    Njut så mycket ni bara kan nu!

    SvaraRadera
  14. Så ljuvligt och fantastiskt! Sitter här med tårar i ögonen över detta mirakel! Äntligen äntligen! Som ni har väntat! Stora kramar! ♥

    SvaraRadera