onsdag 20 juni 2012

Ingen förlossning...

....idag:) Det var gynnsamt för en igångsättning men i samråd med läkaren väntar vi och kollar nästa vecka. Jag vill vara så "färdig" som möjlig då det underlättar för förlossningen. Hon skrev i journalen att jag ska få komma in så fort jag misstänker att det kan vara dags samt att jag endast ska skickas vidare till annat sjukhus i yttersta nödfall. Känns underbart.

Om jag skulle föda som jag gjorde med skruttis så är det bara 10 dagar kvar tills det är dags. Barnmorskor som jag träffat sa att det finns en trend, har man fött tidigare vid en tidigare graviditet så går man ofta inte över tiden utan följer tidigare mönster. Dock inte lika tydlig som att det oftast går fortare tidsmässigt med andra graviditeten. Med tanke på att det tog 4 timmar sist så räknar jag med att det går fort med denna....om det inte blir en igångsättning. Det går ju liksom inte sia om framtiden så lite spännande är det iallafall.

Dock gjorde hon en hinnsvepning, som var halvlyckad så jag räknar inte med att något sätts igång pga denna. Dock är jag rejält öm där nere/inne och har kraftiga sammandragningar....dock helt normal enligt läkaren som förresten bar superbra.

Jag och mina mysbrallor i vårt kaos:


-Bloggat ifrån min Iphone.

1 kommentar:

  1. Åh, hjälp vad magen växt. Vad vacker du är. Den är jättefin =)!

    Skönt att du har en så positiv inställning till förlossningen och att den skjöts upp.

    Ha en god natt, fina =).
    Kramar

    SvaraRadera