onsdag 18 april 2012

Inköp på Nordiska trädgårsmässan

I lördags när det snöade så åkte vi till Nordiska trädgårdmässan. SÅ mycket folk och SÅ ont i rygg och bäcken. Skruttan var med också och det gick super. På slutet inhandlades ett oliv -och lavendelträd. Jag älskar dessa växter. Just nu står de på toan och jag sprayar dem varje dag. Men Olivträdet mår inte så bra, då det börjat tappa löv. Står antagligen för varmt så älskling ska bära ut dom i garaget i kväll.

Tanken är sen att de ska stå på vår nybyggda altan, så fort frosten ger sig på nätterna.

2 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina. Olivträd är grymt svåra...
    Jag fick ett en gång , men det klarade sig inte. Dock, ska tilläggas, att jag inte har särskilt gröna fingrar...

    Hoppas du får en fin dag.
    kramar

    SvaraRadera
  2. Superfina träd! Jag har ett olivträd som är inne på sitt tredje år, och det har fått bo på altanen två vintrar.(Där blir det ju nästan lika kallt som ute.)

    Dom är tåligare än man tror. De växer ju i bergen i södra Europa bl.a och där kommer kk både snö och ordentlig kyla. Det är betydligt enklare att ta död på genom värme och mörker.:-)

    Vad kul att du ska få träffa småtjejerna. Hoppas det inte blir fler bakslag nu utan att de växer sig starka!

    Kramar

    SvaraRadera