lördag 22 oktober 2011

Ruvardag 2

TACK snälla ni för era kommentarer, sms och telefonsamtal. Jag blir verkligen jätteglad!!


Idag har jag haft fullt upp med att betala räkningar och förberett lite inför min kommande semesterresa. Det är en dag i lugnets tecken, skruttis ligger i soffan och tilläts en tv dag medan jag softar omkring här hemma. Maken är ute i trädgården och fixar. Så skönt att ha dessa dagar emellanåt.

Två sådana här fick vi tillbaks igår på dag 2. Ett tvåcelligt embryo.





Idag hoppas jag dem ser ut så här, på dag 3. Fyrcelliga och fina.




Hittade denna information på nätet: Ett embryo ska dela sig med optimal hastighet, inte för långsamt men inte heller för snabbt. Det har visat sig att ett embryo som består av 4 celler efter 2 dagar (44 timmar efter insemination) och 8 celler efter 3 dagar (68 timmar efter insemination) har en högre implantationsfrekvens än ett embryo som delar sig långsammare eller snabbare.

Som ni ser har vi efter 2 dagar ett tvåcellig embryo, vilket innebär att vi inte har lika hög implantationsfrekvens än ett som är fyrcelligt. Både jag och maken väljer att tro att det ändå finns en chans. Om det inte biter på detta försök, så har vi ett IVF försök kvar. Vi har sagt att vi gör dessa försök, inte tänka framåt. Om båda försöken misslyckas, så får vi diskutera vad vi vill då.

1 kommentar:

  1. Grattis till fina embryon! Härligt med ruvning (och denna ständiga väntan...)

    Håller tummarna för lycka och välgång såklart :-)

    Kram Ninna

    SvaraRadera